Kakas

Furcsa egy év vége: a meglepetések megsokasodnak, a karácsonyfák visszatérnek, szexológusok meg kirekesztő kijelentéseket tesznek. Mariela Castro kakasnak*-nak nevezett, s az ő genderszakértő-szexológus szájából a kifejezés erősen homofóbnak hat. *(Magyarra lefordíthatatlan, a gallo szó – mely kakast jelent -, nőnemben való használata, mely szóval meleg férfiakat is illetnek) Talán én vagyok tudatlan, s nem ismerem szakterületének szakkifejezéseit, de sajnos nem értem, hogy mit akart közölni, amikor rám utalva, egy hímnemű állatot jelölő szót nőnemben ragozott. Bár ha magából a nyelvtanból indulok ki, akkor talán kikövetkeztethetem a megoldást. Azt hiszi talán, hogy egy férfi feladatát végzem el akkor, amikor számon kérem az emberi jogokat és a politikai nézetek különbözőségének tiszteletét? Nem látok ugyan tollakat magamon, de ha egy különleges nő-kakasként azt kellene elfogadnom, hogy hetvenes éveikben járó emberek – akik egytől egyig férfiak-, döntsenek az életem minden aspektusáról, akkor inkább leszek fordított transzvesztita, s a baromfiudvar legtöbb hormonnal rendelkező kakasaként kukorékolok ahogy csak a torkomon kifér.

Virágos kötényében Reinaldo nevetve mondja, hogy valóban egy nagyon éles csőrű nő-kakas vagyok. Egyetértek a köztiszteletben álló szakértővel akkor, amikor egy “jelentéktelen”, s névtelen tyúknak nevez. Egy tyúk vagyok, aki kotkodácsolásával kényelmetlen helyzetbe hozza a pedigrés harci kakasokat. Azokat a díszpéldányokat akik annyira járatlanok a vitában, hogy a másik oldal legkisebb ellenvetésére is hatalmasat ugranak, s tollakat tépve, vagdalkozva ejtenek sebeket maguk körül. Akik haragjukban kiöltött nyelvükkel, láttatni engedik ocsmány, intoleranciával teli beleiket, amelyet manapság oly sok kemény munkával próbálnak elrejteni.

Hozzászólás

